Search This Blog

If you've discovered a dead link report it, please. I'll reup everything.

Currently struggling with my new commitment. Head-cracking task non-stop ruining my life and mood.

Pelajar histeria dipindah ke sekolah lain

KUANTAN 28 Julai — Seramai 35 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Lumpur yang mengalami histeria baru-baru ini akan dipindahkan ke sekolah berdekatan iaitu SMK Sungai Soi dalam masa terdekat bagi membolehkan mereka meneruskan pembelajaran dengan selesa.

Pengarah Jabatan Pelajaran Pahang, Datuk Abdul Aziz Abdul Latiff berkata, kesemua pelajar terbabit akan dipindahkan dalam minggu ini atau selewat-lewatnya minggu depan.

“Tujuan kita (pindahkan pelajar) adalah supaya mereka dapat memberi tumpuan sepenuhnya kepada pelajaran masing-masing, “ katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Sejak beberapa hari lepas, beberapa pelajar di sekolah berkenaan dikatakan mengalami histeria dengan mangsa mendakwa mereka diganggu makhluk halus dan diganggu “Nenek Kebayan”.

“Sama ada pemindahan tersebut dibuat untuk tempoh sementara waktu atau seterusnya akan diputuskan kemudian kerana yang paling mustahak adalah soal pelajaran yang perlu mereka ikuti,” kata Abdul Aziz.

Selain langkah pemindahan pelajar itu, katanya, Jabatan Pelajaran Pahang juga akan meminta pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) untuk menghentikan sementara projek pembinaan blok baru di sekolah terbabit sehingga keadaan kembali normal.

Menurut laporan sebelum ini, pembinaan blok baru sejak beberapa bulan lepas itu dikatakan antara punca mulanya berlakunya kejadian histeria yang membabitkan pelajar perempuan di sekolah terbabit.

“Semua keputusan yang dibuat ini adalah hasil daripada Mesyuarat Pemuafakatan yang diadakan di sekolah itu yang melibatkan pihak sekolah dengan JKR, Jabatan Kesihatan, polis, Ketua Kampung dan penduduk setempat pada hari ini,” katanya.

Abdul Aziz berkata, program kerohanian seperti solat hajat dan bacaan surah Yasin yang diadakan selama tiga hari bermula malam tadi di sekolah berkenaan juga akan dilakukan secara berterusan. - Bernama
utusan.com.my(28/7/08)
Komen Blogger:
Br komen satni, tub2 mmg diplan nak dibuat program kerohanian. mmg molek sungguh.

0 comments: