Search This Blog

If you've discovered a dead link report it, please. I'll reup everything.

Currently struggling with my new commitment. Head-cracking task non-stop ruining my life and mood.

Seorang Gadis Itu...


Yang lembut fitrah tercipta,
halus kulit, manis tuturnya,
lentur hati ...
telus wajahnya,
setelus rasa membisik di jiwa,
di matanya cahaya,
dalamnya ada air,
sehangat cinta,
sejernih suka,
sedalam duka,
ceritera hidupnya ...

seorang gadis itu ...

hatinya penuh manja,
penuh cinta, sayang semuanya,
cinta untuk diberi ...
cinta untuk dirasa ...

namun manjanya
bukan untuk semua,
bukan lemah,
atau kelemahan dunia ...
ia bisa kuat,
bisa jadi tabah,
bisa ampuh menyokong,
pahlawan-pahlawan dunia ...

begitu unik tercipta,
lembutnya bukan lemah,
tabahnya tak perlu pada
jasad yang gagah ...

seorang gadis itu ...

teman yang setia,
buat Adam dialah Hawa,
tetap di sini ...
dari indahnya jannah,
hatta ke medan dunia,
hingga kembali mengecap ni'matNya ...

seorang gadis itu ...

bisa seteguh Khadijah,
yang suci hatinya,
tabah & tenang sikapnya,
teman lah-Rasul,
pengubat duka & laranya ...

bijaksana ia,
menyimpan ílmu,
si teman bicara,
dialah Áishah,
penyeri taman Rasulullah,
dialah Hafsah,
penyimpan mashaf pertama kalamullah ...

seorang gadis itu ...

bisa setabah Maryam,
meski dicaci meski dikeji,
itu hanya cerca manusia,
namun sucinya ALLah memuji ...

seperti Fatimah kudusnya,
meniti hidup seadanya,
puteri Rasulullah ...
kesayangan ayahanda,
suaminya si panglima agama,
di belakangnya dialah pelita,
cahya penerang segenap rumahnya,
ummi tersayang cucunda Baginda ...

bisa dia segagah Nailah,
dengan dua tangan
tegar melindung khalifah,
meski akhirnya bermandi darah,
meski akhirnya khalifah rebah,
syaheed menyahut panggilan Allah .

seorang gadis itu ...

perlu ada yang membela,
agar ia terdidik jiwa,
agar ia terpelihara ...

dengan kenal Rabbnya,
dengan cinta Rasulnya ...

dengan yakin Deennya,
dengan teguh áqidahnya,
dengan utuh cinta yang terutama,
Allah jua RasulNya,
dalam ketaatan penuh setia .
pemelihara maruah dirinya,
agama, keluarga & ummahnya ...

seorang gadis itu ...

melenturnya perlu kasih sayang,
membentuknya perlu kebijaksanaan,
kesabaran dan kemaafan,
keyakinan & penghargaan,
tanpa jemu & tanpa bosan,
memimpin tangan, menunjuk jalan ...

seorang gadis itu ...

yang hidup di alaf ini,
gadis akhir zaman,
era hidup perlu berdikari ...

dirinya terancam dek fitnah,
sucinya perlu tabah,
cintanya tak boleh berubah,
tak bisa terpadam dek helah,
dek keliru fikir jiwanya,
kerna dihambur ucapkata nista,
hanya kerana dunia memperdaya ...

kerna seorang gadis itu,
yang hidup di zaman ini ...

perlu teguh kakinya,
mantap iman mengunci jiwanya,
dari lemah & kalah,
dalam pertarungan yang lama ...
dari rebah & salah,
dalam perjalanan mengenali Tuhannya,
dalam perjuangan menggapai cinta,
ni'mat hakiki seorang hamba,
dari Tuhan yang menciptakan,
dari Tuhan yang mengurniakan,
seorang gadis itu ...
anugerah istimewa kepada dunia!

seorang gadis itu ...
tinggallah di dunia,
sebagai ábidah,
dahípayah & mujahidah,
pejuang ummah ...
anak ummi & ayah,
muslimah yang solehah ...

kelak jadi ibu,
membentuk anak-anak ummah,
rumahnya taman ilmu,
taman budi & ma'rifatullah ...

seorang gadis itu ...
moga akan pulang,
dalam cinta & dalam sayang,
redha dalam keredhaan,
Tuhan yang menentukan ...
seorang gadis itu dalam kebahagiaan!

Moga lah-Rahman melindungi,
merahmati dan merestui,
perjalanan seorang gadis itu ...
menuju cintaNYA yang ABADI

Ehsan: ereen reen(melalui apis)

read more..

Wanita Cantik yg suka Menangis...

Lelaki

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri,dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh. BERATKAN?

Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggungjawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri oleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini. Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung.

Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa..)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.

Wanita :

Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki. Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak. Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.

Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki. Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita? Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawab kan terhadap 4 wanita ini: isterinya, ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya. Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini: suaminya,ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya. Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja: sembahyang 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat suaminya dan menjaga kehormatannya.

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.


MasyaALLAH...sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki, tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya...supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..

Ehsan: ereen reen(melalui apis)

read more..

Bercinta tu adalah ibarat menunggu bas

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,

"Eee... penuhnya... tak de tempat duduk."

Jadik, awak katakan pada diri awak,

"Saya akan tunggu bas yg lain."

Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua.Awak nengok bas tu dan awak akan cakap,

"Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan."...

Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak
bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya. Setelah
beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata,

"Emmm.... takde air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain."

Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan
baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa... awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang
tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadik, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati "bas" itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi... saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nanti kan), awak tahan bas tu >>tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak! Hahahaha.... Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu... semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!


Moral: marilah kite tunggu bas... tak payah naik kereta...

Ehsan: che ayu

read more..

Bila Si Suami hantar puisi halus kpd isteri utk kahwin lain.

PUISI……

Isteriku,
jika engkau bumi, akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran
dari ku.. Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak
gelombang. Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga
kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku. Lantas aku
ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.

Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain, menyampaikan faedah
adanya aku, kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan
diplanet lain...


*** Balasan Puisi sang isteri***

Suamiku,
andai kau memang matahari, sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan.... akupun juga tidak akan merasa
kekurangan dengan sinaran mu itu...


AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!! Kerana
bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah
aku mengerti... Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ? atau jangan-jangan

cuma mancis saja!!!!!

please lah....!!!



jangan la nak berangann... ......
Klik read more utk selanjutnya

Ehsan: che ayu

read more..

Rental room in Japan !! Amazing...















Click Read More for more pictures








Watta fabulous idea. can it be implemented here?

read more..

Cerita Syahdu: Adik ku sayang

Aku cuma ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada aku.Suatu hari, untuk mendapatkan sehelai sapu tangan yang menjadi keperluan anak gadis keti ka itu, aku ambil 50 sen dari poket seluar ayah. Petang itu, pulang saja dari sekolah - ayah memanggil kami berdua.Dia meminta aku dan adik berdiri di tepi dinding. Aku menggeletar melihat rotan panjang sedepa di tangan ayah. "Siapa ambil duit ayah?" tanya ayah bagai singa lapar. Aku langsung tidak berdaya menentang renungan tajam mata ayah. Kedua-dua kami membisu,cuma tunduk memandang lantai. "Baik,kalau tak mengaku,dua- dua ayah rotan!" sambung ayah sambil mengangkat tangan untuk melepaskan pukulan sulungnya ke belakang aku. Tiba-tiba, adik menangkap tangan ayah dengan kedua-dua belah tangannya sambil berkata, "Saya yang ambil!" Belum sempat adik menarik nafas selepas mengungkapkan kata-kata itu,hayunan dan balunan silih berganti menghentam tubuh adik.... Aku gamam,lidah kelu untuk bersuara. Walau perit menahan sakit, setitis pun airmata adik tak tumpah. Setelah puas melihat adik terjelepok di lantai, ayah merungut. "Kamu sudah mula belajar mencuri di rumah sendiri. Apakah lagi perbuatan kamu yang akan memalukan ayah di luar kelak?" Malam itu, emak dan aku tak lepas-lepas mendakap adik. Belakangnya yang berbirat dipenuhi calar-balar cuba kami ubati.Namun adik cukup tabah. Setitis pun air matanya tidak mengiringi kesakitan yang mencucuk-cucuk. Melihat keadaan itu, aku meraung sekuat hati, kesal dengan sikap aku yang takut berkata benar. Adik segera menutup mulutku dengan kedua-dua belah tangannya lalu berkata,"Jangan menangis kak,semuanya dah berlalu!" Aku mengutuk diri sendiri kerana tidak mampu membela adik.

Tahun bersilih ganti, peristiwa adik dibelasah kerana mempertahankan aku bagaikan baru semalam berlaku. Adik mendapat tawaran belajar ke sekolah berasrama penuh dan aku pula ditawarkan menyambung pelajaran ke peringkat pra-universiti. Malam itu ayah duduk di bawah cahaya lampu minyak tanah bersama ibu di ruang tamu. Aku terdengar ayah berkata, "Zah, kedua-dua anak kita cemerlang dalam pelajaran. Abang bangga sekali!". "Tapi apalah maknanya bang.!" aku terdengar ibu teresak-esak. "Dimana kita nak cari duit membiayai mereka?". Ketika itulah adik keluar dari biliknya. Dia serdiri di depan ayah dan ibu. "Ayah,saya tak mahu ke sekolah lagi!". Perlahan-lahan ayah bangun, membetulkan ikatan kain pelekatnya dan merenung wajah emak,kemudian wajah adik dalam-dalam. Panggggg..sebuah penampar singgah di pipi adik. Seperti biasa yang mampu aku lakukan ialah menutup muka dan menangis. "Kenapa kamu ni? Tahu tak,kalau ayah terpaksa mengemis kerana persekolahan kamu, ayah akan lakukan!". "Orang lelaki kena bersekolah. Kalau tak, dia takkan dapat membawa keluarganya kieluar daripada kemiskinan," aku memujuk adik tatkala menyapu minyak pada pipinya yang bengkak. "Kakak perempuan.biarlah kakak yang berhenti." Tiada siapa yang menyangka, dinihari itu adik tiada dibiliknya.Dia membawa bersamanya beberapa helai baju lusuh yang dia ada. Di atas pangkin tempat dia lelapkan mata, terdapat sehelai kertas yang tercatat... "Kak.untuk dapat peluang ke universiti bukannya mudah. Saya cari kerja dan akan kirim wang buat akak." Apa lagi yang saya tahu selain meraung. Ayah termenung, jelas dia cukup kecewa. Begitu juga emak yang menggunakan air katanya memujuk ayah.

Suatu petang ketika berehat di asrama, teman sebilik menerpa: " Ada pemuda kampung tunggu kau kat luar!". "Pemuda kampung?" bisikku. "Siapa?". Tergesa-gesa aku keluar bilik. Dari jauh aku nampak adik berdiri dengan pakaian comotnya yang dipenuhi lumpur dan simen. "Kenapa sebut orang kampung, sebutlah adik yang datang!". Sambil tersenyum dia menjawab, "Akak lihatlah pakaian adik ni. Apa yang akan kawan-kawan akak kata kalau mereka tahu saya adik kakak?". Jantungku terasa berhenti berdenyut mendengarkan jawapannya. Aku cukup tersentuh. Tanpa sedar, air jernih mengalir di pipi. Aku kibas-kibas bebutir pasir dan tompokan simen pada pakaian adik. Dalam suara antara dengar dan tidak, aku bersuara, "Akak tak peduli apa orang lain kata." Dari kocek seluarnya, adik keluarkan sepit rambut berbentuk kupu-kupu.Dia mengenakan pada rambutku sambil berkata, "Kak, saya tengok ramai gadis pakai sepit macam ni, saya beli satu untuk akak." Aku kaku. Sepatah kata pun tak terucap. Aku rangkul adik dan dadanya dibasahi air mataku yang tak dapat ditahan-tahan.

Tamat semester, aku pulang ke kampung sementara menunggu konvokesyen. Aku lihat tingkap dan dinding rumah bersih, tak seperti selalu. "Emak,tak payahlah kerja teruk-teruk bersihkan rumah sambut saya balik." "Adik kamu yang bersihkan. Dia pulang kelmarin. Habis tangannya luka-luka." Aku menerpa ke biliknya. Cantik senyum adik. Kami berdakapan. "Sakit ke?" aku bertanya tatkala memeriksa luka pada tangannya. "Tak..Kak tahu, semasa bekerja sebagai buruh kontrak, kerikil dan serpihan simen jatuh seperti hujan menimpa tubuh saya sepanjang masa. Kesakitan yang dirasa tidak dapat menghentikan usaha saya untuk bekerja keras." Apalagi.aku menangis seperti selalu.

Aku berkahwin pada usia menginjak 27 tahun. Suamiku seorang usahawan menawarkan jawatan pengurus kepada adik. "Kalau adik terima jawatan tu, apa kata orang lain?" kata adik. "Adik takde pelajaran. Biarlah adik bekerja dengan kelulusan yang adik ada." "Adik tak ke sekolah pun kerana akak." kata ku memujuk. "Kenapa sebut kisah lama, kak?" katanya ringkas, cuba menyembunyikan kesedihannya. Adik terus tinggal di kampung dan bekerja sebagai petani setelah ayah tiada. Pada majlis perkahwinannya dengan seorang gadis sekampung, juruacara majlis bertanya, "Siapakah orang yang paling anda sayangi?" Spontan adik menjawab, "Selain emak, kakak saya.."katanya lantas menceritakan suatu kisah yang langsung tidak ku ingati."Semasa sama-sama bersekolah rendah, setiap hari kami berjalan kaki ke sekolah.Suatu hari tapak kasut saya tertanggal. Melihat saya hanya memakai kasut sebelah, kakak membuka kasutnya dan memberikannya pada saya. Dia berjalan dengan sebelah kasut. Sampai di rumah saya lihat kakinya berdarah sebab tertikam tunggul dan calar-balar." "Sejak itulah saya berjanji pada diri sendiri. Saya akan lakukan apa saja demi kebahagiaan kakak saya itu. Saya berjanji akan menjaganya sampai bila-bila." Sebaik adik tamat bercerita, aku meluru ke pelamin, mendakap adik sungguh-sungguh sambil meraung bagaikan diserang histeria.



"Jika tak dapat apa yang kita suka,,belajarlah menyukai apa yg kita
dapat.dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada.."

Ehsan: Che ayu

read more..

Koleksi Abot

Abot - 01 - Kebebasan.mp3 (4.0MB)
Abot - 02 - Kasih Sinambungan.mp3 (4.0MB)
Abot - 03 - Kasihmu.mp3 (3.8MB)
Abot - 04 - Sayang Pok Pai.mp3 (3.7MB)
Abot - 05 - Siapakah.mp3 (4.6MB)
Abot - 06 - Tragedi.mp3 (4.8MB)
Abot - 07 - Waris Warisan.mp3 (3.3MB)
Abot - 08 - Bagai Lilin.mp3 (3.2MB)
Abot - 09 - Ainul Banat.mp3 (3.3MB)
Abot - 10 - Biar Benar.mp3 (3.8MB)

Download: Koleksi Abot



read more..

Items have been recalled due to China's milk scandal

Dear All,

FYI

For your information, the following items have been recalled due to China's
milk scandal:

1. M&M
2. Snickers
3. Mento's Yoghurt Bottle
4. Dove Chocolate
5. Oreo Wafer Sticks
6. Dutchlady Sterilised Milk
7. Wall's all natural mango
8. Mini Poppers Ice Cream
9. Magnum Ice Cream
10. Moo Sandwich Ice Cream
11. Mini Cornetto
12. Youcan Ice Cream

Stores have been asked by AVA Singapore to remove them. If u have any of
these items at home, don't eat them.


Thanks @ Have a great day
WC.Goh
Cape Technology Sdn Bhd

http://www.ava.gov.sg/

AVA's latest laboratory findings show that the "White Rabbit Creamy Candy" (大白兔奶糖) from China is also contaminated with melamine. Consumers who have bought the affected products are advised not to consume them.

The latest test results bring the total number of milk and related products from China imported into Singapore that are found to be contaminated with melamine to three. The other two affected products are "Yili Brand" Choice Dairy Fruit Bar Yogurt Flavoured Ice Confection" and "Dutch Lady" brand of strawberry flavoured milk.

All the affected products have been recalled earlier. Since 19 Sep 08, AVA has suspended the import and sale of all milk and milk products from China. These products include milk, ice-cream, yoghurt, confectionery such as chocolates, biscuits and sweets as well as any other products containing milk from China as an ingredient.

Retailers and importers have been instructed to recall these products and withhold them from sale. AVA will not hesitate to prosecute any retailer or importer who fail to remove these products from their shelves. Under the Sale of Food Act, anyone found selling unwholesome food can be fined up to $10,000 and/or sentenced to three months jail, or both.

As a precaution, consumers are also advised not to consume any milk or milk products from China.

Consumers who have any queries can call AVA's hotline at 63257625 during office hours (8.30 am – 6.00 pm, Monday – Friday).



read more..

Nama Jepun

Kalau yang sedang boring-boring tu tak tau nak buat apa, dalam kepala otak asyik fikir POLITIK, REFORMASI dan lapar dahaga sahaja, apa kata kita berhibur sikit dengan lawak nama jepun ni.

01. Yang pemarah - KEiJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat - SAYORI SUKAMURA

03. Yang bisu - KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi - NANACHi KASIBANYA

05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO

06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARA

08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua - TARAGIGI PADANMUKA

12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

14. Yang Lembab - AYUMI SIPUTBABI

15. Yang suka BERSUMPAH - SAIIFOO BAUKARI

Klik Read more utk seterusnya

Ehsan: Yatie

read more..

Anuar Zain - Bersabarlah Sayang


Download: Anuar Zain - Bersabarlah Sayang

shared by: Leen


read more..

Radja - Jujur


Download: Radja - Jujur




Lirik:

Uhh.. huhuuu..

Duhai kekasih pujaan hatiku
Dapatkah kau memberiku satu erti
Sedikit rasa yang bisa ku mengerti
Bukan sumpah atau janji
Buktikanlah bila kau ada cinta
Setulus hatimu bisa menerima
Sebatas kejujuran yang kau miliku
Bukan sekadar bersama
Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku, lupakanlah aku

ohh.. oh.. oh..
Jujurlah padaku bila kau tak lagi suka
Tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku, lupakanlah aku
Selamanya

read more..

Amuk - Dendam


Download: Amuk - Dendam



p/s: lagu da gempak tp klip video nya bapak gayish


Lirik:

Sepi sedang menanti
Di penghujung sebuah mimpi
Kembara rimba fantasi yang tak bertepi
Jadi resah sang realiti

Hanya rasa dendam tersimpan di jiwa
Jadi alasan yang meruntuh kecewa
Hilang rasa sedar apa kemungkinannya
Bila kubur masa digali semula

Biar bumi dipijak
Langit pasti takkan berganjak
Biarlah kebenaranmu berkata tidak
Mahuku tetap bergolak
http://www.free-lyrics.org

Aku sendiri takkan peduli
Masa yang pergi ku tuntut kembali
Walau illahi telah pun berjanji
Untung dan rugi pasti diadili

Sepi sedang menanti
Di penghujung sebuah mimpi
Kembara rimba fantasi yang tak bertepi
Jadi resah sang realiti

Biar bumi dipijak
Langit pasti takkan berganjak
Biarlah kebenaranmu berkata tidak
Tinggal dendam yang tak sudah


read more..

Nirvana - Smells Like Teen Spirit


Download: Nirvana - Smells Like Teen Spirit





Lirik:

Load up on guns
Bring your friends
Its fun to lose
And to pretend
Shes overboard
Myself assured
I know I know
A dirty word

Hello (x 16)

With the lights out its less dangerous
Here we are now
Entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now
Entertain us
A mulatto
An albino
A mosquito
My libido
Yea

Im worse at what I do best
And for this gift I feel blessed
Our little group has always been
And always will until the end

Hello (x 16)

With the lights out its less dangerous
Here we are now
Entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now
Entertain us
A mulatto
An albino
A mosquito
My libido
Yea

And I forget
Just what it takes
And yet I guess it makes me smile
I found it hard
Its hard to find
Oh well, whatever, nevermind

Hello (x 16)

With the lights out its less dangerous
Here we are now
Entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now
Entertain us
A mulatto
An albino
A mosquito
My libido
Yea

read more..

Amy Mastura - Sha Na Na


Download: Amy Mastura - Sha Na Na





Lirik:

Kenapa, mengapa, usah ditanya
Kemana, di mana ohh tiada bezanya
Hatiku ceria bagai sang suria
Hari minggu hari bergembira

Hilangkan rasa rasa curiga
Duka dan nestapa
Mari kita menyanyi
Lagu sha na na na na
Esok kerja, jadi hari ini
Kita berjumpa dengan
Si dia yang tercinta

Hilangkan segala
Duka dan nestapa
Mari bergembira
Dengan lagunya
Sha na na na na
Na na na na
Na na na na

read more..

Waheeda - Wasini


Download: Waheeda - Wasini





Lirik:

Arina maza tara
Hakaza wakaza
Mafi ayadeena

Kemana saja, wassini
Tak kira masa, wassini
Apa pun jua, wassini
Segalanya, wassini

Tak kira siapa, wassini
Tiada sepertinya, wassini
Apa padanya, wassomo
Segalanya, wassini

Intizar ya leil...
Imtihan ya lein....
Intizar ya leil...
Imtihan ya leil...

Lihat dirimu dalam kesamaran cuba berlari
tanpa ada pengertian...tanpa ada pengertian

read more..

The Times - Telegram Buat Yoko


Download: The Times - Telegram Buat Yoko

Permintaan: che syada




Lirik:

Salahkah diriku
Bila ku berkata
Kau pendusta
Kau salahkan diriku

Silap ku anggap kau penawar
Kau racun berbisa
Kau racun fikiranku

Ketara berbeza caramu
dengan caraku
Kian berubah
Kotornya hidupmu / Naifnya dirimu
Silap ku anggap engkau cahaya
Bidadari syurga

Kau mungkiri janjimu

7 lautan sanggup ku renang
Luas benua untuk ku rentas
Selamatkan mahkotamu

Dunia penuh dugaannya
Jahat hasutan manusia
Selamatkanlah dirimu

read more..

Lagu Rakyat - Seloka Orang Kedah


Download: Seloka Orang Kedah

Credit kepada pencipta lagu.



Lirik:

mai cek oi mai cek mai
kita ke negeqhi Kedah
mai oi bagi qhamai
jamu nasik kawah c/0

naik kapai teqhebang
tuqhun kepala batayh
makan toksah bimbang
kami banyak beqhayh

ikut lebuhqhaya
teqhuih ke Kayu Hitam
jaga cek oi jaga
qheta meneqhu-neqhang
qheta meneqhu-meneqhang

mengkala mai kedah
singgah lah ke Pekan Qhabu
minum nira nipah
makan emping keqhabu

kot lah qhasanya penat
jom pi ke langkawi
langgah ayaq gamat
minumlah ayaq tongkat ali
langgah ayaq gamat
muka naik seqhi

Kedah sudahla maju
tak lagi macam lah dulu
qhumah seqheba baqhu
kenduri ada selalu

tengok sana sini
pembangunan seqhata negeqhi
ada mesin padi
ada kelang besi

melawak oqhang Kedah
jangan cepat teqhasa
toksah dok kesah
bekawan cepat meseqha 2x

ulangc/o

kot lah qhasanya penat
jom pi ke langkawi
langgah ayaq gamat
minumlah ayaq tongkat ali
langgah ayaq gamat
muka naik seqhi

Kedah sudahla maju
tak lagi macam lah dulu
qhumah seqheba baqhu
kenduri ada selalu

ulangc/o 3x

read more..

Jay Jay - Cukup Sekali


Download: Jay Jay - Cukup Sekali





Lirik:

Di saat kupinta keputusanmu
Kau masih menanyakan semalamku
Bertanya tentang dia dan kehebatannya
Sedangkan segalanya telah engkau tahu
Tiada rahsia hidupku

( 1 )
Di saat kulahirkan kekesalan
Sengaja kau mengambil kesempatan
Mengungkit perbuatan dan keterlanjuran
Kau ulang bercerita tentang hati luka
Membuat ku rasa berdosa

( 2 )
Demi masa depan yang kita mimpikan
Hapuskanlah kenangan yang mengusik perasaan
Tiap kali memandangmu tak terhingga kesalku
Maafkan aku sayang menodai kepercayaanmu

Andainya ku dapat menarik kembali
Detik-detik hitam yang berlalu
Kesilapan serupa tak akan ku ulangi
Cukuplah sekali menyakitimu
Cukuplah sekali kau membenciku

( ulang 1 & 2 )

read more..

Archies - Sugar Sugar


Download: Archies - Sugar Sugar



Lirik:

Sugar,
Oh, Honey Honey.
You are my candy girl,
and you got me wanting you.
Honey,
Oh, Sugar, Sugar.
You are my candy girl
and you got me wanting you.

I just can't believe the loveliness of loving you.
(I just can't believe it's true).
I just can't believe the wonder of this feeling too.
(I just can't believe it's true).

Sugar,
Oh, Honey Honey.
You are my candy girl,
and you got me wanting you.
Honey,
Oh, Sugar, Sugar.
You are my candy girl
and you got me wanting you.

When I kissed you girl,
I knew how sweet a kiss could be.
(I know how sweet a kiss can be)
Like the summer sunshine
pour your sweetness over me.
(Pour your sweetness over me).

Oh pour little sugar on me honey (sugar)
Pour little sugar on me baby (honey honey)
When you make love so sweet (Yeah Yeah Yeah.)
Pour little sugar on me (oh yeah)
Pour little sugar on me honey
Pour little sugar on me baby
I'm gonna make love so sweet (hey hey hey)
Pour little sugar on me honey.

Ah sugar.
Oh honey, honey.
You are my candy, girl,
and you got me wanting you.

Oh honey (honey, honey, sugar, sugar)
Sugar, sugar
You are my candy girl.

read more..

Problem balik raya..

Adala sebuah keluarga ni dari terengganu nak balik beraya di kampung mereka, masalahnya mereka cuma ada sebuah Kancil je untuk memuatkan tujuh orang ahli keluarga tersebut...Maka si ibu pun berkata..Guane nih? Penuh kete. Dok muak ayoh mung wey!. Ayahnya lak jawab...Betol jugok.Guane nok buat nih? Lamo dok sapa kampong...Tujuh oghang dokleh sumak masuk kete kancil nih. Kecik do 'oh. Mereka pun memerah otak untuk menyetelkan problema tersebut. Tiba2 anak mereka yang paling kecil berkata...Ayoh..Mok...Awang tau doh guane nok buak.Kiter sekarang ada tujuh oghang. Ayoh ngan mok tamboh la sorang lg, bru jadi 'LAPANG'...
credit to badri

read more..

Kalau Tak Suka Kat Boss, Bagi Jer Hadiah Brand Ni..

klik sini kalau nak tgk lagi besar


Brand dari mana nih. Sian boss, dpt adiah menarik tp brandingnya tak baik.


read more..

ni da desperate sangat dah kot..

nak jelas boleh klik kat sini


p/s: mcm boleh pakai je approach gaya nih. ahakz.. ada sesapa nak contohi abe yunus tu?



read more..

Mangsa Terbakar...!!! NGEERII

Pada yang tak kuat semangat di bulan puasa ni, sila jangan teruskan. kang naya je.

1.Tinggal daging
2.Bergelimpangan
3.Hangus
4.Kemerahan
5.Menyayat Hati
6.Tergolek
7.Terkulai


Up











Up












Up











Up











Up











Up












Up

read more..

Petua mengelakkan jadi pelupa

Ini petua ulama untuk mengubati pelupa atau mengelakkan jadi pelupa:

1. Kismis hitam 21 biji setiap pagi. Kunyah sebutir-sebutir dan bukan sekali rap.
2. Madu sesudu dalam air panas segelas. Minum bila suam, setiap pagi.
3. Tidur awal bangun awal
4. Tidak bersetubuh melebihi 2 kali seminggu
5. Kurangkan makan dan kurangkan makan benda masam
6. Banyak makan ikan, sayur, tempeh, ubi, kekacang dan kurangkan makan daging
7. Tarik nafas dalam2 ikut hidung dan tahan 4 saat dan lepaskan perlahan-lahan ikut mulut. Buat 10 kali setiap pagi.
8. Buat stretching bila bangun dari tidur
9. Masa buang air besar, tutup kepala dan jangan buka mulut
10. Elakkan lihat kemaluan dan najis
11. Baca Qoran dan cuba menghafal setiap hari
12. Bakar kemenyan nasrani, wangian ros, sandal atau gaharu setiap minggu ( orang moden kata aromatherapy )
13. Pakai minyak wangi setiap hari bila keluar rumah ( wanita ketika dalam rumah).
14. Mandi pagi, petang dan selepas buang air besar
15. Belajar bersabar dengan bersolat atau berdoa bila ada masalah.
16. Sayang ahli keluarga, ibubapa dan kanak-kanak.
17. Tidak bercampur bukan muhrim kecuali bila ada keperluan.

Selain dari kuat ingatan, badan menjadi sihat, akal tenang dan umurpun panjang. Tak perlu membazir beli supplement dari farmasi seperti jojoba atau lain-lain sebab boleh menyebabkan panas badan, pecah gusi dan side effect. Duit tu boleh beli pakaian anak-anak dan isteri atau hadiah pada ibubapa atau bersedekah pada anak-anak yatim.
Credit
klik read more utk selanjutnya

read more..

Kerana Terlalu.....

1. Terlalu lama berdiri merosakkan tulang... Urat sekitar kaki menjadi kembang.
2. Terlalu lama duduk merosakkan lipatan daging... Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.
3. Terlalu lama berjalan merosakkan urat.
4. Terlalu lama melihat merosakkan darah.

5. Terlalu banyak tidur merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh!
6. Terlalu banyak ketawa/gembira merosakkan usus.
7. Terlalu kerap marah merosakkan hati... Cepat kelihatan tua.
8. Terlalu banyak berfikir merosakkan limpa... Kulit muka cepat berkedut.
9. Terlalu banyak bersedih merosakkan jantung.
10. Terlalu merana merosakkan paru-paru.
11. Terlalu takut merosakkan ginjal.Apabila fungsi ginjal terjejas, boleh mengakibatkan gejala kencing manis dan lemah jantung.
12. Terlalu kerap terkejut merosakkan pundi hempedu... Gejala pening kepala kerap dialami.
13. Terlalu banyak makan merosakkan pencernaan... Mudah mengalami keletihan, malas dan selalu mengantuk.
14. Terlalu banyak minum minuman berais merosakkan otot & lambung...Badan menjadi lembik. Berat badan meningkat. Mudah diserang penyakit & tidak kelihatan awet muda.
15. Terlalu banyak masa lapang merosakkan fikiran... Kelapangan masa yang terlalu banyak menimbulkan berbagai khayalan dan menimbulkan berbagai penyakit jiwa, kecuali masa lapang diisi dgn aktiviti hidup yg positif .



Kalau terlalu banyak main game PS3/Xbox360 :-
a. terlalu banyak berdiri;
: pasai nak save duit nak beli blu-ray PS3 @ dvd xbox360 yg bagak mahai, sanggup naik komuter@lrt.

b. terlalu banyak duduk;
: duduk dekat nak 12 jam ngadap game,nak bangun balik tak blh pasai kaki da kebas.pulak tu duduk atas lantai simen plak.

c. terlalu banyak berjalan;
: tawaf abis 1 sg wang tuh cari dvd paling murah

d. terlalu banyak melihat;
: dpn tv 24/7 kalau blh. power spek pun 700 lebih

e. terlalu banyak tidur;
: normal la nih.abis main 12 jam..tido pun 12 jam

f. terlalu banyak ketawa/gembira;
: ni 1 kemestian kalau main skali dgn geng2

g. terlalu banyak marah;
: yg jenis tak sporting, kena nganjing dgn kawan pasal kalah main PES mula la start nak ngamok

h. terlalu banyak berfikir;
: ni pun 1.dok pikir la strategi nak menang main game, kalau blh check sume forum cari cara paling efektif nak bunuh boss last tu

i. terlalu banyak bersedih;
: bersedih.. maybe ada

j. terlalu banyak merana;
: merana la kalau xbox360 tu burnt. dah tu main 24 jam non stop

k. terlalu banyak takut;
: uih..cukup takut kalau nak kasi pinjam dvd kat member2. siap masa mandi dok resah kang calar dvd yg beli dekat 200 hinggit tu

l. terlalu banyak kerap terkejut;
: ni main game hantu ke byk la tekejut

m. terlalu banyak makan;
: sambil main mesti la sambil kunyah

n. terlalu banyak minum minuman berais;
: sama konsep dgn atas{m.}

o. terlalu banyak masa lapang;
: tak main game la kalau takder masa lapang,even assignment due datenya esok.. mlm ni blh setel 7-8 round PES.Credit

klik read more utk baca selanjutnya.

read more..

Ace of Base - Wonderful Life


Download: Ace of Base - Wonderful Life





Lirik:

Here I go
Out to the sea again
The sunshine fills my hair
And dreams hang in the air
Gulls in the sky
And in my blue eyes
I know it feels unfair
There is magic everywhere

Look at me standing here
Here on my own again
Up straight in the sunshine

No need to run and hide
It's a wonderful, wonderful life
No need to laugh and cry
It's a wonderful, wonderful life

Sun's in your eyes
The heat is in your hair
They seem to hate you
Because you are there
And I need a friend
Oh, oh, I need a friend
To make me happy
I stand here on my own

Oh oh oh ooh,
Look at me standing here
I'm here on my own again
Up straight in the sunshine

No need to run and hide
It's a wonderful, wonderful life
No need to laugh and cry
It's a wonderful, wonderful life

I need a friend
Oh, I need a friend
To make me happy
Not so alone

Look at me standing here
I'm here on my own again
Up straight in the sunshine

No need to run and hide
It's a wonderful, wonderful life
No need to laugh and cry
It's a wonderful, wonderful life

No need to run and hide
It's a wonderful, wonderful life
No need to laugh and cry
It's a wonderful, wonderful life

Ah ah ah ah ah ah
Ah ah ah ah ah ah

read more..

Roxette - Fool


Download: Roxette - Fool





Lirik:

I was alone
I told my mouth to shut up cos I was talking to myself
like I always do when I'm stuck
Well, I was crying
You could be crying too
I was screaming throungh the window, I keep missing you
And the tears came down from the sky
And the rain feel hard on my eyes

Now you know what I look like, I'm feeling like a fool
I lose on my own, I'm going back to school

And I will pray, Hallelujan, you'll be breaking every rule
and come back to stay, I'm feeling like a fool

I really tried so hard to design my life
There's a big black void in head like it's been cut by a knife
Every time your name comes around this stupidity follows me down

Now you know what I look like, I'm feeling like a fool
I thought I could swim I'm drowning in the pool

And I will pray, Hallelujan, you'll be breaking every rule
and consider to stay, I'm feeling like a fool

Please, come back to stay, I'm feeling like a fool
I'm feeling like a fool in my heart
I'm feeling like a fool

read more..

Internet Download Manager v512 inc Patch


Download: Internet Download Manager v512 inc Patch

Description:


Internet Download Manager (IDM) is a tool to increase download speeds by up to 5 times, resume and schedule downloads. Comprehensive error recovery and resume capability will restart broken or interrupted downloads due to lost connections, network problems, computer shutdowns, or unexpected power outages. Simple graphic user interface makes IDM user friendly and easy to use.Internet Download Manager has a smart download logic accelerator that features intelligent dynamic file segmentation and safe multipart downloading technology to accelerate your downloads. Unlike other download managers and accelerators Internet Download Manager segments downloaded files dynamically during download process and reuses available connections without additional connect and login stages to achieve best acceleration performance.

Internet Download Manager supports proxy servers, ftp and http protocols, firewalls, redirects, cookies, authorization, MP3 audio and MPEG video content processing. IDM integrates seamlessly into Microsoft Internet Explorer, Netscape, MSN Explorer, AOL, Opera, Mozilla, Mozilla Firefox, Mozilla Firebird, Avant Browser, MyIE2, and all other popular browsers to automatically handle your downloads. You can also drag and drop files, or use Internet Download Manager from command line. Internet Download Manager can dial your modem at the set time, download the files you want, then hang up or even shut down your computer when it's done.


read more..

The Cranberries - Zombie


Download: The Cranberries - Zombie
Download: The Cranberries - Zombie (acoustic)

Permintaan: Shada



Lirik:

Another head hangs lowly,
Child is slowly taken.
And the violence caused such silence,
Who are we mistaken?

But you see, it's not me, it's not my family.
In your head, in your head they are fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are crying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, dou, dou, dou, dou, dou...

Another mother's breakin',
Heart is taking over.
When the vi'lence causes silence,
We must be mistaken.

It's the same old theme since nineteen-sixteen.
In your head, in your head they're still fighting,
With their tanks and their bombs,
And their bombs and their guns.
In your head, in your head, they are dying...

In your head, in your head,
Zombie, zombie, zombie,
Hey, hey, hey. What's in your head,
In your head,
Zombie, zombie, zombie?
Hey, hey, hey, hey, oh, oh, oh,
Oh, oh, oh, oh, hey, oh, ya, ya-a...

read more..

One Republic - Say (All I Need)


Download: One Republic - Say (All I Need)

Permintaan: Shada




Lirik:

Do you know where your heart is?
Do you think you can find it?
Or did you trade it for something
Somewhere better just to have it?
Do you know where your love is?
Do you think that you lost it?
You felt it so strong, but
Nothing's turned out how you wanted

Well, bless my soul
You're a lonely soul
Cause you won't let go
Of anything you hold

Well, all I need
Is the air I breathe
And a place to rest
My head

Do you know what your fate is?
And are you trying to shake it?
You're doing your best and
Your best look
You're praying that you make it

Well, bless my soul
You're a lonely soul
Cause you won't let go
Of anything you hold

Well, all I need
Is the air I breathe
And a place to rest
My head

I said I all I need
Is the air I breathe
And a place to rest
My head

Do you think you can find it?
Do you think you can find it?
Do you think you can find it?
Better than you had it
Do you think you can find it?
Do you think you can find it?
Do you think you can find it?
Yeah, better than you had it (Better than you had it)

I said I all I need
Is the air I breathe
And a place to rest
My head

I said I all I need
Is the air I breathe
And a place to rest
My head

Whenever the end is
Do you think you can see it?
Well, until you get there
Go on, go ahead and scream it
Just say it

read more..

Juliet The Orange - Quizzical


Download: Juliet The Orange - Quizzical

Permintaan: Shada




Lirik:
I don't even comb my hair
When I wake up in the morning
I've always been like that
My clothes are on the floor
And I just don't have the time to put them back

Ladida da da
Ladida da da

Is this what you truly want for a girlfriend?
Or am I just someone you find pretty cute for a good time?
Don't go breaking my heart
I think very deeply and I hold very dearly from the start

So why do you still love me
I'm so useless in the kitchen
And my cuisine is lousy
It makes you want to curl
My toes are awfully huge
And I am not just the stuff that makes a girl
http://www.free-lyrics.org

Ladida da da
Ladida da da

Is this what you truly want for a girlfriend?
Or am I just someone you find pretty cute for a good time?
Don't go breaking my heart
I think very deeply and I hold very dearly from the start
So why do you still love me?

Pardon me ... I'm quizzical
Pardon me but I'm quizzical
Pardon me ... I'm quizzical

I don't even call you baby
'Cause that's what I call my dog
It would have sounded funny and so strange
Don't expect me to be crawling over you
For maybe I am just a poor unromantic
Why do you still love me?
So why do you still love me?

read more..

Aizat - Fikirlah


Download: Aizat - Fikirlah

Permintaan: Shada




Lirik:

Benarkah salahku, lepaskan kamu
Kau duga egoku, fahami diriku begini
Tiada yang sama
Yang pasti kita semua bebeza
Kau fikirlah

Chorus
Tiada guna cipta sebuah cerita
Kalau kisah kita sementara
Rasa hati dan langkahmu
Membuat aku keliru

Tiada guna kita menderita
Sungguh semua tidur pun tak lena
Rasa hati dan katamu
Tak lagi seperti dulu

Kita pernah satu, aku dan kamu
Dulu itu dulu, masih di dalam ingatanku
Kini berbeza
Namun masih ku harap kau bersedia
Oo mungkinkah, kau temu bahagia

Lepaskan semua mimpimu
Tangis dan juga sayumu
Kau fikirlah

Tiada guna cipta sebuah cerita
Kalau kisah kita sementara
Rasa hati dan langkahmu
Membuat ku keliru

Tiada guna kita menderita,
Sungguh semua tidur pun tak lena,
Rasa hati dan katamu
Tak lagi seperti dulu

Sungguh semua tidur pun tak lena
Rasa hati dan katamu
Tak lagi seperti dulu

Aku keliru
Aku keliru

read more..

6ixth Sense - Tanpa


Download: 6ixth Sense - Tanpa

Permintaan: Shada



Lirik:

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu menatapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Chorus :

* Tanpa..
Cintamu aku resah
Tanpa..
Kasihmu aku hampa
Tanpa..
Dirimu aku mati
hohoo…

(ulang chorus x2)

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Ku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Kan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
hohoo…

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

(ulang chorus x2)

read more..

Matta - Jatuh Cinta Lagi


Download: Matta - Jatuh Cinta Lagi

Permintaan: Che Nyza




Lirik:

Pertama ku melihat mu bergetar rasa hati ku,
Berdebar-debar jantung ku mungkin ku suka pada mu
Ketika ku melihatnya berdetak-detak didada,
mungkin itu suatu pertanda bahwa ku suka padanya

Dia atau dia,
ku pilih yang mana,
aku pusing,
untuk memilihnya

Jatuh cinta lagi,
lagi-lagi ku jatuh cinta,
aku jatuh cinta,
kepada setiap wanita

Jatuh cinta lagi,
lagi-lagi ku jatuh cinta,
harus bagaimana,
ku bingung memikirkannya

Layaknya seorang pria ku coba untuk setia,
mencintai satu wanita tetapi aku tak bisa

Dia atau dia, yang harus ku cinta,
aku pusing untuk memilihnya

read more..

Amanda Abizaid - A Place In Time


Download: Amanda Abizaid - A Place In Time

Permintaan: Apis

P/S: Pendek semacam je.betoi ka. bgtau aku kalo ni bkn yg full V.


Lirik:

So long ago, another life
I can feel your heartbeat
It's not a dream, remember us
I could see it in your eyes
We'll find our place in time
A place in time, beyond the sun
We'll find our place in time
A place in time to call our own

read more..

Katy Perry - You're So Gay


Download: Katy Perry - You Are So Gay

Permintaan: Che piqa




Lirik:

I hope you hang yourself with your H&M scarf
While jacking off listening to mozart
You bitch and moan about LA
Wishing you were in the rain reading Hemingway
You don’t eat meat
And drive electrical cars
You’re so indie rock it’s almost an art
You need SPF 45 just to stay alive

(CHORUS)
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like…


You’re so sad maybe you should buy a happy meal
You’re so skinny you should really Super Size the deal
Secretly you’re so amused
That nobody understands you
I’m so mean cause I cannot get you outta your head
I’m so angry cause you’d rather MySpace instead
I can’t believe I fell in love with someone that wears more makeup than me..

(CHORUS)
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like…

(BRIDGE)
You walk around like you’re oh so debonair
You pull em' down and there’s really nothing there
I wish you would just be real with me

(CHORUS)
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
Oh no no no no no no-------
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like boys
You’re so gay and you don’t even like boys
No you don’t even like
No you don’t even like
No you don’t even like…

read more..

L'Arc En Ciel - Honey


Download: L'Arc En Ciel - Honey





Lirik:

zutto nagameteita
tooku osanai koro kara
ima mo iro aseta sono keshiki wa
masshiro na kabe ni kazatte aru

kawaita kaze o karamase
anata o tsureteku no sa
honey so sweet kagirinai yume o
kono ryoute ni tsukande

korogatte yuku michi de
sukoshi ikareta dake sa
fukai itami wa torenai kedo
sonna kanashii me o shinai de

kawaita kaze o karamase
anata o tsureteku no sa
honey so sweet shinjite hoshii
kono sekai ga uso demo

i want to fly, waitin' for sunrise

itsudemo itsudemo
amai amai egao ni tokete itai

unmei ga boku o tsukande
atari wa kasundeku kedo
fusaganai de kikoeru darou
ano basho ga yonderu
kawaita kaze o karamase
anata o tsureteku no sa
honey so sweet kagirinai yume o
kono ryoute ni tsukande

i want to fly, waitin' for sunrise
i want to fly, waitin' for sunrise


read more..

Taylor Swift - Teardrops of My Guitar


Taylor Swift - Teardrops of My Guitar





Lirik:

Drew looks at me, I fake a smile so he won't see
That I want and I need everything that we should be
I'll bet she's beautiful, that girl he talks about
And she's got everything that I have to live without

Drew talks to me, I laugh cause it's just so funny
That I can't even see anyone when he's with me
He says he's so in love, he's finally got it right,
I wonder if he knows he's all I think about at night

[Chorus:]

He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do

Drew walks by me, can he tell that I can't breathe?
And there he goes, so perfectly,
The kind of flawless I wish I could be
She'd better hold him tight, give him all her love
Look in those beautiful eyes and know she's lucky cause

[Repeat Chorus]

So I drive home alone, as I turn out the light
I'll put his picture down and maybe
Get some sleep tonight

He's the reason for the teardrops on my guitar
The only one who's got enough of me to break my heart
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do
He's the time taken up, but there's never enough
And he's all that I need to fall into..

Drew looks at me, I fake a smile so he won't see.

read more..

L'Arc En Ciel - Niji

Download:
L'Arc En Ciel - Niji
L'Arc En Ciel - Niji(acoustic)




Lirik:

toki wa kanadete omoi wa afureru
togiresouna hodo toumei-na koe ni
arukidashita sono hitomi-e
hateshinai mirai ga tsuzuiteru

hontou wa totemo kokoro wa moroku
daremo ga hibiwarete-iru
furidashita ame ni nurete
kimi wa mata tachidomatte-shimau kedo
shinjite-kureru kara

dare yori takaku sora-e to chikazuku
kagayaki o atsume hikari o motomeru
moetsuki temo kamawanai sa
subete wa shinjitsu to tomo ni aru

"shounen wa hito no kage ni yugannda nikushimi o mita"
sonna sekai nante mou nanimo mitakunai yo, nanimo! nanimo! nanimo!

soredemo omou anata no koto o
kisetsu ga nagareteitemo...
me o tojite itsumo miteta fuukei no you ni
nando-me-ka no ame mo agatta

setsunai hito yo, kanawanu negai yo
naze kono mune kara ai wa umarete-yuku?
sakimidareta hana wa yurete
shizunda daichi ni furisosogu

ai o toki wa kanadete omoi wa afureru
togiresouna hodo toumei-na koe ni
arukidashita sono hitomi-e
owaranai mirai o sasageyou

(chorus)
stairway to heaven
labyrinth to heart

read more..

Anuar Zain & Ellina - Suasana Hari Raya


Download: Anuar Zain & Ellina - Suasana Hari Raya





Lirik:

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

( korus 1 )
A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang
E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

( korus 2 )
A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

( ulang korus 1 & 2 )

read more..

Ella ft. Shah - Ku Merindu


Ella ft. Shah - Ku Merindu





Lirik:

Shah:
Ku merindu,
Merindu cinta yang tulus dari hatimu
Selalu ku impikan hidup bersamamu
Ku kan selalu menanti balasan cintamu


Ella:
Ku berjanji,
Berjanji mencintaimu sepenuh jiwaku
Ku tak akan mendustakan cinta kekasihku
Agar kau dapat menerima cintaku

Ku selalu, merindu cintamu
Yang selalu ada di jiwaku

Chorus:
Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Usah kau ragui cintaku
Ku tetap merindu

Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Ku tunggu jawapan cintamu
Ku tetap merindu

Di saat ini hatiku rindu belaian cinta darimu
Ku harap kau merestui cinta dariku
Yang selalu setia menunggu dirimu

read more..

Buckcherry - Sorry


Download: Buckcherry - Sorry





Lirik:

Oh I had a lot to say was thinking all my time away
I missed you and things weren't the same
Cause everything inside it never comes out right
And when I see you cry it makes me want to die
I'm sorry I'm bad, I'm sorry your'e blue, I'm sorry about all things I said to you
And I know I can't take it back
I love how you care, I love how you sound , and baby the way you make my world go round
And I just wanted to say I'm sorry:
This time, I think I'm to blame it's harder to get through the days
You get older and blame turns to shame
[Pre-Chorus]
[Chorus]
Every single day I think about how we came all this way
The sleepless nights and the tears you cried it's never too late to make it right
Oh yeah sorry!
[Chorus]

read more..

Anuar Zain & Ellina - Kain Pelikat


Download: Anuar Zain & Ellina - Kain Pelikat




read more..